18 de Marzo del 2016

Pardo Guijarro, María Jesús

Artículos

Pardo-Guijarro MJ, Martínez-Andrés M, Notario-Pacheco B, Solera-Martínez M, Sánchez-López M, Martínez-Vizcaíno V. Self-reports versus parental perceptions of health-related quality of life of deaf children and adolescents. J Deaf Stud Deaf Edu 2015; 20:275-282.
(FI: 1.625, Q1)

Cerrillo-Urbina AJ, García-Hermoso A, Sánchez-López M, Pardo-Guijarro MJ, Santos-Gómez JL, Marínez-Vizcaíno V. The effects of physical exercise in children with attention deficit hyperactivity disorder: a systematic review and meta-analysis of randomized control trials. Child Care Hlth Dev 2015; 1-10.
(FI: 1.692, Q3)

Torrijos-Niño CE, Martínez-Vizcaíno V, Pardo-Guijarro MJ, Cañete-GarcíaPrieto J, Arias-Palencia NM, Sánchez-López N. Physical fitness, obesity, and academic achievement in schoolchildren. J Pediatr 2014; 165: 104-109.
(FI: 3.790, Q1)

Pardo-Guijarro MJ, Woll B, Moya-Martínez P, Martínez-Andrés M, Cortés-Ramírez EE, Martínez-Vizcaíno V. Validity and reliability of the spanish sign language version of the kidscreen-27 health-related quality of life questionnaire for use in deaf children and adolescents. Gac Sanit 2013; 27(4): 318-324.
(FI: 1.186, Q3)

Martínez-Andrés M, García-López U, Gutiérrez-Zornoza M, Rodríguez-Martín B, Pardo-Guijarro MJ, Cortés-Ramírez EE, Sánchez-López M, Martínez-Vizcaíno V. Barriers, facilitators and preferences for the physical activity of school children. Rationale and methods of a mixed study. BMC Public Health 2012; 12: 785-790.
(FI: 1.434, Q2)

Proyectos de investigación

CESS – UCLM: “Efectividad de una intervención de actividad física para prevenir la obesidad y mejorar el rendimiento académico en niños con y sin riesgo de TDAH”. Referencia: PI12/00761 (Effectiveness of physical activity intervention to prevent obesity and improve academic performance in children with and without attention deficit hyperactivity disorder risk). (ClinicalTrials.gov Identifier NCT01971827) (This study was funded by the Ministry of Economy and Competitiveness-Carlos III Health Institute (FIS PI12/00761).

Universidad de Sevilla: “Adaptación del inventario de Desarrollo comunicativo (CDI) de MacArthur-Bates a la Lengua de Signos Española”. (Referencia SEJ-7417). (Financiado por la Consejería de Innovación, Ciencia y Empresa de la Junta de Andalucía en su convocatoria de Proyectos de Investigación de Excelencia 2011).
www.fundacioncnse.org/cdi